נתניהו: "סומך על כוחות הביטחון, הם ישיגו את המרצח המתועב"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "סומך על כוחות הביטחון, הם ישיגו את המרצח המתועב"

    בטקס האזכרה לשר רחבעם זאב גנדי ז"ל, התייחס ראש הממשלה לפיגוע הקשה באזור תעשייה ברקן, וסיפר על הנצחת מורשת גנדי דווקא בברקן "אנחנו תמיד חושבים שאנחנו ראינו את השפל של הבהמיות, וכל פעם מגלים לנו שאנחנו טועים"

    ראש הממשלה באזכרה היום צילום: קובי גדעון לע"מ
    12:35
    08.05.24
    רחל פסטג No Comments on "שתמיד תהיה בצד הנותן"? הדס לוינשטרן שוברת מוסכמות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בטקס האזכרה הממלכתי לרחבעם זאבי (גנדי) ז"ל בהר הרצל, במהלך הטקס נאם ראש הממשלה ודיבר על הממצאים האכיאולוגים החדשים הנחשפים בישראל, הנצחת שמו של גנדי ז"ל באזור תעשייה ברקן בו אירע הפיגוע הרצחני:

    "אתמול התרגשתי מאוד. היינו באום אל-קנאטיר ברמת הגולן, אחד מ-30 בתי הכנסת העתיקים שלנו ברמת הגולן שנחשפו בשלב זה. הם מעידים על היישוב היהודי הפורח שהיה שם עד המאה השמינית, עד רעידת האדמה הגדולה, אחרי החורבן של גמלא".

    עוד סיפר ראש הממשלה: "הייתה שם ערימת אבנים ענקית, וסיפר ראש המועצה שהשיקום המדהים הזה שבא אחר כך – שלקחו ארכיאולוגים ומתכנתים, לקחו בינה מלאכותית, ועשו דבר שלא נעשה לדעתי בשום מקום בארץ, ייתכן בעולם, וחישבו איך כל אבן תתאים לאבן, וקמו הקירות מחדש, והיכלית הקודש מחדש, ובית הכנסת מחדש, מעשה פלא – וסיפר ראש המועצה 'זה הכל התחיל עם גנדי'. גנדי בא אליו ואמר לו: 'עשית משהו פה?', הוא אמר: 'מה יש לעשות?', אחר כך הוא בא אליי, היה צורך להוציא קצת כסף – אבל זה התחיל עם גנדי, כי גנדי היה חדור באהבת ציון, באהבת המולדת, ולא כאמירה מן השפה אל החוץ, אלא כשילוב של ציווי ולהבה שבערה בתוכו".

    בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה להנצחת גנדי בברקן: "אני שמח על הזכות להנציח את זכרו במתחם התעשייה ברקן בשומרון. לפני שנה החלטנו בלשכתי להקים מרכז מורשת על שמו בלב לבה של ארץ ישראל ההיסטורית, בשומרון שגנדי כל כך אהב. ברקן הוא אזור מופלא של דו-קיום בין יהודים לערבים. שלשום איבדנו שם בפיגוע נורא את קים יחזקאל וזיו חג'בי, זכרונם לברכה".

    ראש בהממשלה חיזק את ידי כוחות הביטחון: "אנחנו תמיד חושבים שאנחנו ראינו את השפל של הבהמיות, וכל פעם מגלים לנו שאנחנו טועים. המחבל המתועב הזה, המנוול הזה, ביקש להרוג יהודים, ובה בעת לרסק את החיים המשותפים בברקן. אני סומך על כוחות הביטחון שלנו שמשקיעים כל מאמץ לשים את ידם על המרצח, הם ישיגו אותו ונמצה איתו את מלוא הדין. אנחנו נזכור לנצח את קים וזיו, ואנחנו נמשיך לבסס את ברקן".

    לסיום אמר ראש הממשלה: "בני משפחת זאבי, מכובדיי, רוצחים נקלים גדעו את חייו של גנדי לפני 17 שנים. תרבות המוות אותה הם מייצגים משקפת את השנאה, תאוות הדם והרצח של מי שהופכים שופכי דמים לגיבורים. הם קטלו את גנדי, זה נכון, הם קטלו את זיו וקים אתמול, זה נכון, ומעת לעת נופלים מיטב בנינו ובנותינו. זה לא עוצר אותנו, זה לא עצר אותנו, זה לא יעצור אותנו. הארץ פורחת, צומחת ומתחזקת, ומדינת היהודים חזקה ואיתנה מתמיד, וכך ימשיך להיות אם רק נשמר את הלהבה היוקדת ואהבת ציון. האהבה הזאת לציון ולמולדת של רחבעם זאבי, גנדי, זכרונו לברכה, יהיה זכרו ברוך".



    0 תגובות